PRISER
Prisene er oppgitt i NOK og inkluderer moms, f.t. 25 % dersom ikke annet er angitt. Hastadklev AS reserverer seg for eventuelle feil som kan oppstå på grunn av tekniske feil.
Vi tar forbehold om prisendringer på grunn av skrivefeil, tekniske feil, endringer i leverandørpriser og valutakurser etc.

BETALING
Hos oss kan du betale med faktura, bankkort eller kredittkort. Vi benytter Klarna Checkout som betalingspartner.
Dersom du er registrert bedriftskunde blir du fakturert i etterkant av din ordre i henhold til din bedrifts faktura-avtale med Hastadklev AS.

REGISTRERING AV KONTO
Vi anbefaler at du registrerer en konto med din mailadresse når du kjøper fra oss. Det gjør at du har oversikt over dine ordrer og gjør det enklere å handle fra oss neste gang.

BEDRIFTSKUNDER/VERKSTEDER
For verksteder, forhandlere og andre proffkunder kan vi tilby forhandlerkonto med gode betingelser. Ta kontakt med oss for registrering av konto før bestilling av varer i nettbutikken.

LEVERING
Vi sender alltid varene så raskt som mulig, og senest 3 virkedager etter at ordren er mottatt. Ved hektiske perioder kan lengre leveringstid forekomme. Har du gjort en forhåndsbestilling, så sendes alle varer samlet om ikke annet er avtalt. Vi tar forbehold om feil i lagerbeholdning. Dersom bestilte varer ikke kan leveres innen angitt tid tar vi kontakt for ny leveringstid. Om du da ønsker å kansellere ordren refunderer vi innbetalt beløp.

FRAKT/FORSENDELSE/LEVRANSEVILKÅR
Vi sender våre varer i hovedsak med Posten/Bring. Det er kjøperens ansvar å sørge for at den adressen som blir oppgitt ved bestillingen er korrekt.  Alle bestillinger, der annet ikke er avtalt, sendes som Klimanøytral servicepakke som kan hentes på Postens lokale utleveringssted. Det er ditt lokale postkontor som er ansvarlig for å sende ut hentemelding. Dette sendes normalt via epost eller SMS. Posten sender ut en påminnelse dersom du glemmer å hente en bestilt pakke. Dersom pakken ikke hentes innen 14 dager på postkontoret blir pakken sendt i retur til oss. Skal vi sende pakken på nytt blir kunden belastet for frakten.
Til bedriftskunder, verksteder osv kan vi etter nærmere avtale også levere med andre transportører som lokale budfirma, varetaxi etc, der varene hentes på vårt lager. Det er da kundens ansvar å bestille henting direkte hos transportør. Frakt skal belastes direkte fra transportør til kunde. Vi gir beskjed når varer er klar til henting.

KJØP AV TUNGE OG STORE PRODUKTER
For produkter som ikke faller innenfor Posten/Bring sine standard krav til Klimanøytral servicepakke/Bedriftspakke gjelder ikke våre standard fraktbetingelser. Ved kjøp av disse produktene får du valg i handlekurven om forsendelse som stykkgods med oppdaterte fraktkostnader.

KJØP AV TILHENGERE
De fleste av våre tilhengere kan kjøpes i nettbutikken. Du kan også sende oss en forespørsel via «Send forespørsel» knappen inne på produktbildet eller på epost. Tilhengere kan hentes og betales direkte fra vårt lager etter avtale. Vi kan også ha mulighet til å levere i vårt nærområde (ca 5 mil omkrets fra Stjørdal) mot gebyr etter nærmere avtale. Tilhengere som er på lager kan som oftest leveres i løpet av 1-2 dager. Vi har autoreg og kjennemerker på lager så vi kan registrere tilhengeren ved henting. Tilhengere som ikke er på lager og spesialbestillinger vil normalt ha leveringstid på 2-4 uker.

REKLAMASJON
Dersom varen er skadet ved levering skal dette snarest meldes til oss etter mottakelse. Det er viktig at du gir en fullstendig melding til oss på eventuelle skader som er oppstått, slik at vi kan løse problemet så fort som mulig. Hvis varen er blitt skadet under transport, må du melde dette direkte til oss slik at vi kan finne en løsning. Send oss bilder av varen og emballasjen sammen med ditt ordrenummer og fulle navn på epost. Ta vare på både varen og emballasjen til du hører fra oss igjen, dersom våre leverandører ønsker varen i retur.

ANGREFRIST
Angrerettloven gjelder ved forbrukerkjøp. Hvis du angrer på kjøpet, kan du returnere dine varer i originalemballasjen så de er oss i hende innen 14 dager etter mottagelsen. Varer som sendes oss uten originalemballasje kan ikke byttes eller returneres uten forhåndsavtale med oss. Gi oss beskjed om at du ønsker å benytte deg av angreretten ved å bruke returskjemaet i linken under.

LAST NED ANGRERETTSKJEMA HER

Du har ansvaret for at returvarer når frem til oss i uskadet/komplett stand. Sørg derfor for at varene er forsvarlig innpakket, ikke fest tape og adresselapp direkte på originalemballasjen! Vi anbefaler at du sender returen som Norgespakke, da de er søkbare og forsikret i postgangen. Søkbarhet og forsikring frafaller om du sender pakker som vanlig post – og postgangen vil ta lengre tid. Pakkene kan ikke sendes som bedriftspakke. Merk deg at returporto betales av deg som kunde. Vi henter ikke ut pakker som sendes til oss som oppkrav.

Returen sendes til:

Hastadklev AS
Hognesaunvegen 96
7513 Stjørdal

Husk å legg ved ordrenummer og kontaktinformasjon slik at vi finner tilbake til din ordre.

Fyll ut angrerettskjemaet og legg det ved i returpakken. Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt refunderer vi varens pris. Vær oppmerksom på at kostnader ved retur av varer påfaller deg (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).

ENDRING I VILKÅRENE
Selger forbeholder seg retten til å endre nærværende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen.

TAUSHETSPLIKT
Alle kundeopplysninger håndteres med stor diskresjon og kommer under ingen vilkår til å spres videre til utenforstående.

Har du spørsmål så ta kontakt med oss på mail: post@hastadklev.no